review big brain academy knappe koppen nintendo switch
Reviews Speelgoed

Big Brain Academy, Nintendo Switch | Review

Afgelopen verjaardag kreeg Evi na heel hard hopen, duimen en nog hopen dan eindelijk die zeer gewenste Nintendo Switch. De afgelopen jaren hadden wij een Nintendo Wii U waar we allerlei spelletjes op deden met elkaar maar we (lees: Evi) waren wel toe aan een upgrade en een zee aan nieuwe spelletjes om uit te kiezen. We testen samen het nieuwe spel Big Brain Academy: Knappe koppen en in deze review lees je van alles over het spel maar uiteraard ook wat wij ervan vonden.

Big Brain Academy: Knappe koppen

Misschien ken je het spel nog uit de tijd van de Nintendo DS waarop je dit spel ook al kon spelen. Dat was dan wel in je eentje maar ik kan me nog herinneren dat er veel mensen waren die dit spel speelden. Ik speelde dan een Harry Potter spelletje maar goed, verschillen moeten er zijn 😉

Toen ik de beschrijving van het spel ontving in een persbericht was ik gelijk enthousiast omdat wij het erg leuk vinden om spelletjes tegen elkaar te spelen, zeker op de spelcomputer.

big brain academy nintendo switch

Over het spel

Big Brain Academy: Knappe koppen is uitgekomen op 3 december, voor de Nintendo Switch. In deze nieuwe multiplayer partygame die iedereen kan spelen, kunnen spelers zich wagen aan een serie breinbrekende activiteiten die hun grijze massa’s stevig aan het werk zetten. Er zijn vijf verschillende categorieën: visie, geheugen, analyse, rekenen en inzicht, elk met een eigen soort taken, zoals het herinneren van series getallen, het identificeren van een dier dat langzaam in focus komt, of het zorgen dat een trein zijn bestemming bereikt.

Op basis van hun prestaties, worden spelers door professor Kwab beloond met hun breinscore die in-game munten oplevert waarmee je kostuums voor je avatar kunt kopen, van een kattenkostuum tot een mais-outfit!

Wanneer je voor de volgende match wilt trainen, zit je goed in de oefeningenstand, waarin alle spelers hun favoriete activiteiten opnieuw kunnen spelen om records en medailles te verdienen. Hier kun je ook brein-vs.-brein strijden met vrienden en familie in matches voor 4 spelers om te zien wie de hoogste score haalt. Om te zien hoe jouw hersenen het wereldwijd doen, kun je in de ghoststrijd tegen gegevens van andere spelers spelen. Daarbij kunnen spelers het opnemen tegen vrienden van hun vriendenlijst, gezinsleden met profielen op hetzelfde Nintendo Switch-systeem, of zelfs vriendschappelijke tegenstanders van over de hele wereld.

In de game kunnen spelers hun hersenen onder aan het werk zetten in diverse spelvarianten, waaronder de Party-stand, met een selectie van puzzels die je vaardigheden beproeven in vijf breinbrekende categorieën: visie, geheugen, analyse, rekenen en inzicht. Daarnaast kunnen spelers trainen voor hun volgende match in de oefeningen-stand, of het in ghoststrijd opnemen tegen spelers van over de hele wereld.

Review Big Brain Academy Switch

Het spel is heel erg leuk om samen te spelen, wel heb je meer controllers nodig om met meer dan 2 spelers te kunnen spelen. Via de oefeningstand kun je goed zelf spelen, voor het online spelen heb je logischerwijs een internetverbinding nodig. De vragen zijn ook goed door Evi te beantwoorden en daardoor kan zij ook goed in haar eentje het spel oefenen. Het spel is geschikt vanaf 3+. We hebben het nu nog steeds afgewisseld omdat we 2 controllers hebben dus we hebben nog geen potjes met z’n drieën gespeeld maar dat zal vast en zeker nog gaan komen in de toekomst.

Wij vinden het spel Big Brain Academy: Knappe koppen dus zeker weten een leuke aanwinst voor de spelcollectie!

Liefs, Kimberly

Kimberly

Ik ben Kimberly, getrouwd met Patrick en moeder van Evi. Op Beebs and Moms schrijf ik over #momlife, persoonlijke verhalen, tips, reviews en alles wat er nog meer in mijn leven is. Naast bloggen op Beebs and Moms ben ik werkzaam als cursusleider in de verstandelijke gezondheidszorg.

«

»