relatiegeschenken leadgenerator
Blogs voor bloggers Ondernemen

Een onverwachte leadgenerator voor jouw bedrijf

Ieder bedrijf wil graag leads, of liever nog: nieuwe klanten. Misschien ben je wel lid van een businessclub waarmee je probeert om nieuwe leads te scoren, of koop je leads in bij een website die hierin gespecialiseerd is. Maar er is ook nog een andere manier waarop je leads kunt genereren. Een vrij onverwachte manier, ook al kennen we hem allemaal al lang. Ben je benieuwd? Lees dan snel verder!

Jij gebruikt toch ook cadeautjes?

In principe zijn leads niets anders dan potentiële klanten die attent zijn gemaakt op jouw bedrijf. En wanneer ze op het moment zijn aangekomen dat ze jouw producten of diensten nodig hebben, denken ze aan jouw bedrijfsnaam en nemen ze contact op. Het enige dat je dus hoeft te doen om leads te genereren is jouw doelgroep in aanraking laten komen met jouw bedrijfsnaam. En het liefst zo vaak mogelijk. Er is een branche die uitsluitend op dit principe gebaseerd is: de relatiegeschenkenbranche.

Zeg nou zelf: jij gebruikt toch ook cadeautjes waar een logo op staat? Die heb je ooit eens ergens gekregen, maar omdat ze nuttig zijn, gooi je ze niet zomaar weg. Daarom zie je misschien wel dagelijks een bedrijfslogo van een organisatie waar je ooit contact mee hebt gehad. Misschien was dat maar heel vluchtig. Toch werkt het. Voor jouw bedrijf kan het dus heel rendabel zijn om een klein beetje te investeren om er veel voor terug te krijgen. Maar kies dan wel voor iets dat mensen écht gaan gebruiken. Doppers bedrukken is in dat geval een goed idee, want een eigen drinkfles is erg populair tegenwoordig.

Als je kiest voor een Dopper, laat je bovendien zien dat je aan duurzaamheid denkt. Een eigen fles is immers zeer milieuvriendelijk, want hij is jarenlang te gebruiken. Dat is een stuk duurzamer dan wegwerpbekers.

Benieuwd waar je nog meer leads mee kunt scoren?

Dit is slechts één van de vele voorbeelden die er zijn. Maxilia kan je als expert op het gebied van relatiegeschenken precies vertellen wat er allemaal mogelijk is. Bovendien denken zij mee met je, zodat het cadeau precies past bij jouw bedrijf, bij je doelgroep en bij de gelegenheid waarop je het geschenk weggeeft. Als alles klopt, heb je des te meer kans dat je er veel goede leads aan overhoudt.

De brainstormfase is één van de leukste momenten in het proces, want dan kun je lekker creatief nadenken over de opties die er zijn. Maar het leukste is het natuurlijk als je in de praktijk merkt dat je idee goed werkt en dat je er daadwerkelijk leads mee scoort.

En, heb je al inspiratie gekregen voor een nuttig en opvallend geschenk waarmee je nieuwe klanten binnenhaalt? Succes met uitkiezen!

«

»