Blog Diëtiste Cassandra
Column Family Lifestyle

De gezonde voordelen van thuisscholing

Waar we als moeders geregeld met de handen in het haar zitten ziet Cassandra als diëtiste wel wat gezonde voordelen van de thuisscholing. Ze ziet er niet één maar zelfs vier! Deze vier voordelen lees jij in deze blog.

Allerlei ballen omhoog houden maar er zijn ook fijne dingen

Jouw lieve kids krijgen weer thuis les. Het huishouden met draaiende blijven. En daarnaast hebben ook veel moeders zelf nog een baan. Het is natuurlijk superlastig om al die ballen hoog te moeten houden. Hoe veel je ook van je kind/kinderen houdt… zo nu en dan kan je ze wel achter het behang plakken. ‘Mam… ik heb geen zin om aan school te moeten’, ‘mam, ik wil spelen’, ‘mam, ik snap het niet’. En het is oké om er af en toe helemaal klaar mee te zijn. Dat maakt je geen slechte moeder! Maar toch zijn er ook voordelen aan het thuis lesgeven… Wait, what? Voordelen?

1. Je hoeft niet meer het lekkerste broodtrommeltje van de klas te hebben.

Maak jij je hier ook schuldig aan? Je wilt een lekker broodtrommeltje meegeven, zodat je niet altijd hoeft te horen wat voor lekkers Pietje vandaag weer mee had gekregen. En tegelijkertijd wil je ook niet dat alles wat je in het trommeltje stopt ongezond is. Lekker en gezond, een uitdaging dus. Zeker als vriendjes/vriendinnetje wel dat lekkere koekje krijgen… Maar nu, kan je dit samen met je zoontje/dochtertje bekijken. Waar heeft hij/zij die dag zin in? En het hoeft niet eens meer het leukste/lekkerste trommeltje van de klas te zijn.

2. Je hebt meer invloed op wat je lieverd zoal in zijn/haar mondje stopt.

Wanneer ze op school zitten heb je hier toch een stuk minder invloed op. Ik weet nog uit de tijd dat ik klein was dat we de koekjes gingen ruilen. Gaf je dus als moeder gezonde crackertjes mee, werd het alsnog geruild tegen de koekjes. Niet erg handig.

3. Je kunt je kind meer bijleren over gezonde voeding.

Over het algemeen hoeven ze het niet te leren hoe lekker de koekjes/ snoepjes zijn. Groenten daarentegen… Maak gebruik van deze periode! Ga samen ‘experimenteren’ welk eten lekker is, welke combinaties lekker zijn etc. Misschien was de kleine vroeger moe na school en liet je hem/haar maar lekker rustig aan spelen. Maar nu kan hij/zij misschien wel meer betrokken worden in het ‘eten-klaar-maken-proces’. Dus: de warme maaltijd, het ontbijt en/of de lunch. Betrek hem/haar erbij!

4. Beweging!

Het thuiswerken vraagt ook veel van onszelf. Druk, druk, druk. De pauze schiet er vaak bij in. Daar heb je toch helemaal geen tijd voor? Je moet je kind voederen, lesgeven en blijkbaar ook je kind nog betrekken in het ‘eten-klaar-maken-proces’. Dan maar even niet de benen strekken, het is immers ook nog eens koud buiten. Maar… het lopen is niet alleen goed voor jou (even ontstressen, koppie leegmaken en ook nog alle gezondheidsvoordelen die ik voor het gemak achterwege zal laten). Maar ook voor de kleine meid/ knul is het heerlijk om even buiten te zijn. Je zult merken dat ze lekker gaan rennen, druk doen etc. Scheelt jou weer tijdens het lesgeven, toch? 😉

Behoefte aan advies?

Heb je behoeften aan tips/ adviezen? Neem vrijblijvend contact op! Misschien kan ik je op weg helpen met ‘problemen’ waar jullie tegenaan lopen!

Wist je dat een diëtist voor je kind helemaal vergoed wordt door de verzekering? Dus, wil je sparren? Het wordt geheel gedekt door de verzekering en kost jou dus niets!

Lees hier alle blogs van diëtiste Cassandra

Cassandra

Mijn naam is Cassandra Akersloot en ik ben diëtiste, sportdiëtiste & leefstijlcoach. Een jonge ondernemer, die niet stil kan zitten. Ik kan denk ik wel met zekerheid zeggen dat ik geen doorsnee diëtiste ben. Ik kijk graag samen met jou waar jij behoefte aan hebt.

«

»