Hoe maak je het best kennis met een cosmeticamerk dat je nog niet kent
Beauty en mode

Hoe maak je het best kennis met een cosmeticamerk dat je nog niet kent?

Het lijkt wel alsof er steeds meer cosmeticamerken in de winkels liggen! Nou ja, dat lijkt niet alleen zo, het is ook echt het geval. Steeds meer grote, internationale merken die voorheen niet in ons land te koop waren weten inmiddels de plek naar de Nederlandse winkels te vinden. In sommige gevallen heel goed nieuws voor mensen die online al met de producten van de merken kennis hadden gemaakt, en deze nu eindelijk gewoon in eigen land kunnen kopen. Maar ook best overweldigend, al die nieuwe merken die je opeens tegen kunt komen in de winkels. Je zou ze allemaal wel willen proberen, maar hoe doe je dat het beste?

Een nieuw merk leren kennen

Er zijn merken die van ver komen, die inmiddels al een aardige tijd in ons land te koop zijn. Denk bijvoorbeeld aan Shiseido, afkomstig uit Japan en daar al sinds 1872 actief. In ons land nog wat minder lang, maar wel lang genoeg om in ieder geval een bekende naam te zijn voor de meeste mensen die iets met skincare hebben. Er zijn ook nieuwere merken, zoals NARS, die nog niet bij iedereen een belletje doen rinkelen.

NARS werd een stuk later opgericht, maar toch al in 1994. In Nederland is het pas een stuk korter te koop, pas sinds de opkomst van het online shoppen werd het merk ook buiten de Amerikaanse landsgrenzen ontdekt en populair. Velen zijn blij dat het nu ook β€˜gewoon’ in Nederland te koop is.

Er is zoveel keuze!

Naast deze twee merken zijn er nog veel meer die je misschien nog nooit geprobeerd hebt. En, helaas, een groot deel ervan hoef je ook helemaal niet te proberen. Niet ieder merk past tenslotte bij je, of is beter voor jou dan het merk dat je nu gebruikt. Iets willen proberen omdat het nieuw is, is logisch, maar lang niet altijd nodig.

Wanneer zou je juist wel een nieuw merk moeten proberen? Als je huidige niet zo goed bevalt, bijvoorbeeld. Als je gezichtsverzorging niet genoeg voor je doet, is dat een mooi moment om op zoek te gaan naar een merk dat wel de juiste capaciteiten in huis heeft. Je daarbij goed laten adviseren is altijd aan te raden. Waarschijnlijk zijn er meerdere gegadigden die bij je passen, kiezen voor een merk dat je nog niet kent kan dan altijd leuk zijn; zo ontdek je nog eens iets nieuws.

Je ogen openhouden voor nieuwe merken, ook als het gaat om make-up, kan altijd goed zijn. Juist merken die je niet kent kunnen iets bieden dat je nog niet eerder hebt ervaren. Ben je altijd op zoek naar de nieuwste ontwikkelingen, houd je dus goed je ogen en oren open als een nieuw merk de Nederlandse markt betreedt!

«